SIV - bezpečnostní kurz letových režimů nad vodou

 

Proč je SiV důležitý? A jaké jsou benefity našeho kurzu?

Pokud jste došli až sem, tak už tušíte, proč je absolvovat alepsoň jednou SiV kurz důležitý. Na otázky "proč" a "pro koho" je vhodný si odpovíme níže.

A jaké jsou přednosti našeho kurzu SiV :

Výuku a přípravu vede Tomáš Brauner, dlouholetý reprezentant v Cross Country a akrobacii (4. místo na neoficiálním akrobatickém Mistrovství Světa Redbull-Vertigo, testovací pilot u fa. Advace a Swing). Tomáš má za sebou 25 let zkušeností s vedením kurzů a koučinku na mezinárodní úrovni.

Maximální efektivnost výuky: Jsou pro vás připravena výuková videa popisující jednotlivé prvky výcviku. Více než hodina výukových videí určených pouze pro naše SiV Vám umožní připravit se mentálně a projít si jednotlivé důležité prvky doma a snížit tak náročnost, respektive rozložit přípravu do delšího časového úseku. Zároveň briefingy před každým letem se zkrátí, a vy se můžete více věnovat mentální přípravě na kterou je v našich kurzech kladen velký důraz.

Velkým benefitem je vlekání lodí. Vlekáme do výšky 800 – 1100 AGL.
Loď Mastercraft, naviják parawinch G8. Starty z navijáku jsou jednoduché a efektivní, nemusíte se přepravovat lanovkou nebo autem na kopec mezi jednotlivými lety a po přistání máte čas na debriefing. Výšky dosahované vlekem +800m AGL, jsou větší než na běžných SiV lokalitách v Evropě, s výjimkou Lago de Garde. Běžný počet letů na výcviku je 6 (každý den 2lety)

- Dojezdová vzdálenost Pacskowského jezera v Polsku je dalším velkým benefitem,, finančně, ale i časově nenáročné a umožní nám pružně reagovat eventuální na změny počasí.

- Po alespoň jednom absolvování SiV kurzu máte možnost se přihlásit na kondiční lety po domluvě.

Proč je SiV důležitý?

Seznámíte se s všemi situacemi, které by vás během vašeho létání mohly překvapit, a naučíme se je řešit, abyste měli svůj let vždy pod kontrolou a byli to vy, kdo řídí padák. To vám přinese klid a důvěru při létání a zlepší váš výkon, zejména co se týče bezpečnosti.

Zároveň si zdokonalíte techniku pilotáže ve stoupavých proudech a naučíte se je rychleji a efektivněji využívat tím, že lépe poznáte hraniční chování vašeho padáku a lépe tak využijete jeho potenciál.

Ztratíte obavy z letových situací, které jste si dříve neměli možnost vyzkoušet. Budete se učit, jak efektivně využívat speed a kontrolovat let na něm, což je základ efektivního létání při přeletech XC.

Na závěr, pro zájemce, si můžete na ostro vyzkoušet odhoz záložního padáku, čímž získáte důležitý zážitek a dovednost, která vám může zachránit život v případě nouze.

Jak probíhá kurz:

  • Termín kurzu se v závislosti na počasí potvrzuje 2-3 dny před začátkem.
  • Sraz první den kurzu mezi 15 – 16 hod u jezera, v 17:00 oficiálně zahájíme kurz briefingem. (nutná účast,odkaz na místo srazu dostanete před zahájením kurzu) Začínáme přípravou a kontrolou vaší techniky, montáží samo-nafukovacích vest a pro ty co chtějí, druhého záložního padáku + briefing na následující den. Ráno začínáme podle počasí, ale ideálně v 9:00 hod.
  • Během jednoho letového dne má každý účastník 2 lety. V případě, že je zkušenější, může letět i vícekrát (cena se navýšuje dohodou).
  • Jednotlivé lety jsou nahrávány a na závěr dne se dělají video rozbory, kde na plátně uvidíte co se opravdu nahoře dělo.
  • Kurz trvá 3+1 letové dny. Poslední den slouží jako náhradní v případě nedolétání cviků, nebo pro případě špatného počasí, se využívá náhradního dne.
  • Spíme u vody ve vlastních stanech, je to free kempování takže vše sebou. Nebo je možné ubytovat se v campu kousek od naší základny.

Výhody vlekání z lodi:

  • Pohodlný start, vlek a výška vleků. Odviják Parawinch G8 je jedno z nejmodernějších vlekadel na trhu necuká a má velice plynulou regulaci tahu.
  • Loď Mastercraft 190 má dostatečný výkon pro dosažení maximální výšky i v případě nepřízně počasí
  • Během kurzu nastoupáte cca 5500 výškových metrů, takže budete mít dostatečnou výšku na váše cvičení.
  • Pro zajištění větší pasivní bezpečnosti pilotů máme k dispozici druhý záložní padák pro ty kteří se necítí v bezpečí.
  • Efektivnost výuky díky 25-leté zkušenosti s pořádáním SIV kurzů. Kurzy jsme prováděly od roku 1999 v lokalitách Lago de Garda a Annecy. Protože jsme se často potýkali s problémem počasí, nově od roku 2018 jsme začali s výukou tady v ČR z důvodů úspory času a optimalizace podmínek.
  • Další velkou výhodou je malý počet účastníků kurzů, 6 až 7 pilotů, to vám zajistí malé prostoje a efektivnost výuky
  • Pokud neodlétáte stanovený počet výukových letů kvůli neřízni počasí nebo technické závadě, vrací se vám poměrná část peněz.
  • UPOZORNĚNÍ: některé termíny kurzů jsou delší, ( u všech se počítá s nedělí jako druhým náhradním dnem ) To proto, abychom mohli vybrat vhodnejší počasí, pak o přesném termínu konání informujeme každého cca 4 dny dopředu. 

Cena kurzu je 15900,- Kč

V ceně je zahrnuto:

  • Půjčení vesty (v případě aktivace se doplácí 550kč za výměnu pyropatrony a bombičky)
  • Pokud nemáte vlastní vysílačku, tak zapůjčení radiostanice.
  • Zapůjčení řezáku a certifikovaného vypínáku.
  • Kompletní výuka.
  • Pokud je možno jej namontovat, tak druhý záložák v předním kontejneru. (pro piloty dvoulajn, je druhý záložní padák doporučen, (ne snad proto, že bych vám nevěřil, ale :-))

Cena nezahrnuje:

  • dopravu na místo konání

UPOZORNĚNÍ:  Pro lítače kteří vlastní padák, který převyšuje jejich schopnosti (tzn. příliš časný přechod na vyšší kategorie padáků bez nabití předešlých zkušeností) Mějte na paměti, že se tak vystavujete zbytečnému ryziku. Nejen že pak vlivem nepříjemných zkušeností, můžete na vždy ztratit důvěru a lásku k tak krasnému sportu jako náš paragliding je, ale můžete si zbytečně zkomplikovat život. Každý z vás jistě znáte krásné české přísloví, "nehoda není náhoda".  Proto pokud si nejste jistí, dejte i do přihlášky info. Mužeme spolu vše konzultovat. Po 20 letech zkušeností s výukou a přípravou pilotů mám stále dokola tu jednu jedinou zkušenost, klidně můžete létat na EN-A a být sqwělým pilotem, který si létání užívá a baví ho a hlavně se ho naučí, díky jednoduchosti a dokonalosti křídla. A to je jediný důvod proč létáme né? Na SIV jedete aby jste se naučili a zjistili jak bezpečné létání je a že se o svůj padák mužete vždy opřít. Rozhodně SIV není horská dráha s adrenalinovými sjezdy :-) 

    Těším se na Vás Tomáš Brauner + Easy-Fly-Crew

 

Fotogalerie:

Přihlásit se do kurzu

Přihlásit se k odběru novinek

Přihlásit se